Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Veckan som varit

Av Charlotta Lavén Stenman - 25 april 2009 21:48

Vet att jag har varit dålig på att blogga här ett tag igen, fast jag varit hemma. Men har absolut inte känt för att skriva.

Men nu hade jag tänkt berätta lite om veckan som varit här tills idag =).

Förra Lördagen när jag jobbade så började jag få ont i halsen och började bli hes. Men antog att de bara var för tillfället så jag drack te med honung för att få tillbaka rösten. Lova nämligen J att jag skulle komma och jobba på Söndagen.

Så när man vaknade på Söndagen så hade jag pissont i halsen och knappt någon röst. Men gjorde som jag sagt och gick till jobbet. Men efter 3 timmar så hade jag absolut ingen röst kvar och fortfarande skit ont i halsen. Så fick gå hem. Drack te med honung igen. Hoppades på att de skulle släppa tills måndagen. Men skulle iaf ringa till doktorn i Fj-100 för att se att de inte var något allvarligare.

Så klockan 07.45 ringde väckarklockan så jag skulle kunna få en tid till Fj-100 samma dag om de skulle finnas tid. Så när jag ringde så hade jag absolut ingen röst, så stackars sköterskan på andra sidan som lyckades höra vad jag sa. Så fick tid 10.15, åkte ut med bussen för att komma ut. Orkade inte ta mig ner till pappa för att låna bilen. När jag skulle betala på bussen så hörde inte busschaffören vad jag sa så de var nästan på gränsen att jag fick skriva en lapp till honom. Men han frågade om jag skulle till Fj-100 så jag nickade. Så fick faktiskt komma ut med bussen till doktorn. Där ute så fick jag inte prata med doktorn, utan han kollade i mina journaler och när jag försökte säga nått så tystade han mig. Tog prov för halsfluss som tur var negativt. Men däremot hade jag en sänka på 200 (vilket inte är ett dugg bra) så jag vart sjukskriven tills på Söndag och fick antibiotika. Så nu ska jag vara frisk hoppas jag på. Vill inte vara sjuk längre. Fick åka till sjukhuset med ett blodprov och passade på att hämta ut medicinen. När jag kom hem så däckade jag på soffan. De tog hårt på mig att åka till Fj-100. Haha.

Tisdags var de dax att åka till Akademiska för att sätta "lapptest" (allergitest) på ryggen. De sa att de skulle klia, men inte att de skulle göra det såhär mycket. De är superhemskt. Vill bara klia, kan inte ens sova på natten för att de kliar så mycket. Sen vart de en lung hemma kväll och passade på att bara mysa och ta hand om mig själv med en kopp te och en bra film.

Onsdag och Torsdagen var jag bara hemma och vilade, har ju fått order av doktorn att jag måste vila rösten. Så vänta tills jag får tillbaka rösten då jäklar ska jag prata sönder människorna igen =). Fick även ett spel av älsklingen så jag har något att göra. Han hjälpte mig även av med lapparna på ryggen, så nu kliar de förskräckligt. Men han är så snäll mot mig och hjälper mig =). Vet inte vad jag skulle göra utan honom =D.

Fredags så var första avläsningen, och de tyckte synd om mig eftersom de kliade så mycket på ryggen. De var nickeln som gav så stort utslag på ryggen så de är jag visst super allergisk mot =(. Är allergisk mot nått mer som finns i tvål och schampoo och sånt =/. Så nu blir de att läsa på allt vad som finns i. Kommer dö. Sen var de att vara hemma hos V. Hade skit trevligt, kollade på när hon diskade och sen kollade vi på tv. De var skönt att bara umgås och göra ingenting speciellt. De var behövligt. Somnade direkt när jag kom hem, la ner huvudet och sen Zzzzz..

Firade pappa i efterskott idag, fick våfflor =D Mums! Jag och syrran gick ihop och köpte 2 tröjor till honom. Tyckte de var en bra present istället för en massa saker han inte behöver ha. Idag har jag och <3 även varit i v-ås på jakt efter en ny mobil, min högtalare har gått sönder så de knastrar när man pratar i den. Men de gick inte ett dugg bra =S. Så ingen ny mobil idag iaf =(. Sen skulle vi ha fikat med hans kompis med familj, men han hade precis börjat spela och var inte sugen längre på att fika. Så jag och K gick och fikade själva i stället. De är mysigt att bara få umgås och komma ut med honom. Sen när vi kom hem så böt vi tvättid med varandra. Han är lite mer morgonpigg än jag är. Sen pussades vi en massa i källaren, de var sååå romantiskt (eller inte). Men fick ju iaf pussar =). Sen vart de att gå upp till sig och lyssna på musik och sitta framför datorn. Somnade ett tag, såå skönt. Visste inte att jag var så trött.

Nu har jag precis kollat på "Tjejligan", den är så bra så jag börjar gråta varje gång =/. Men det är nog meningen att jag ska göra de. Nej, nu ska jag fortsätta kolla på tv. Sen sova.


God natt och kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotta Lavén Stenman - 6 december 2015 23:13

Denna vecka har varit som alla andra... Eller? I Tisdags så var de dags för nästa familjemedlem att fylla år!! Nämligen Jag!!! Så nu är jag gammal? Eller nja, kanske inte. Trodde de skulle vara mycket jobbigare att fylla 28 ;-) Då det var så jobbigt ...

Av Charlotta Lavén Stenman - 29 november 2015 23:07

Har inte skrivit på ett tag nu igen. Men här hemma har sjukdomarna löst av sig. Som jag skrev i förra inlägget så hostade barnet så mycket att han då vägrade sova. Det blev totalt 4 nätter utan någon sömn vare sig på natten eller dagen. Så ni kan ju ...

Av Charlotta Lavén Stenman - 11 november 2015 19:00

Jaha. Så var de dax med förkylning hos barnet. 3dje dagen nu. Han hostar och rosslar. Får medicin och sen är han som ett monster typ 1 timme. Sen så är han bara kinkig. Sover knappt då han hostar som bara den. Så just nu är mamman trött och lätt re...

Av Charlotta Lavén Stenman - 5 november 2015 12:50

Dags att förklara om knät nu kanske. För ca 3 månader sen så ramlade jag och slog i knät tydligen. För sen dess har jag haft svårt att gå. Jag har opererats och gjort MR men de hittar inget fel och detta är väldigt irriterande. Detta gör mig lite e...

Av Charlotta Lavén Stenman - 5 november 2015 00:38

Länge sen jag skrev nått här nu. Men nu så har jag laddat ner appen så nu finns de inga hinder kvar. Måste börja bli bättre på att blogga. Kan inte heller skylla på att tiden inte räcker till just nu. Varit hemma i snart 3 månader med skadat knä....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards