Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Deppig dag

Av Charlotta Lavén Stenman - 29 november 2015 23:07

Har inte skrivit på ett tag nu igen. Men här hemma har sjukdomarna löst av sig. Som jag skrev i förra inlägget så hostade barnet så mycket att han då vägrade sova. Det blev totalt 4 nätter utan någon sömn vare sig på natten eller dagen. Så ni kan ju gissa hur trött jag var. Till slut lyckades vi få tag på en doktor som lyssnade på mig. Så då visade sig att ungen har förkylnings astma. Inte konstigt att han inte kunde sluta hosta. Sen hinner han vara 1 dag på dagis så var de dags för magsjuka. Suck!! Men som tur är har jag en bra man som tar hand om sånt när jag inte kan/tål att ta hand om uppkastningen. Men tro inte att de vart vila för mamman iaf. Nejdå, vart jobb för mamman också. Se till att det fanns avslagen Cola till honom. Nej, jag gillar egentligen inte att mata ungen med läsk. Men som vård personal sagt förut så är det okej då det kan hjälpa till att få i vätska och sockret ger lite energi.
Men nu över till mig. Idag är ingen bra dag. För 1 år sedan hittade min pappa min låsas farfar. Han hade då fått 3 strokar. Han "överlevde" 4 dagar till efter denna. Men detta kom då väldigt dåligt då min födelsedag "kom i kläm". Därför är dessa 4 dagar inklusive min födelsedag väldigt jobbiga dagar för mig. Än idag kan jag få för mig att gå upp till honom. Men sen så kommer jag på att det inte funkar. Även min son var en bra vän med honom, så de hjälper inte med att han pratar mycket om honom. Så idag tände vi ett ljus för honom. Med mitt knä står det stilla. Väntar just nu på remiss till en annan läkare för att se om denna kan hitta på vad det är för fel på knät. Tills dess bli det tydligen fortsatt sjukskrivning. Har ett sånt jobb där jag inte kan jobba förens knät är helt 100% igen.
Kanske borde göra som resten av familjen och sova. Blir att ha barnet hemma denna vecka så vi slipper ännu mera sjukdommar här hemma! Peppar peppar ta i trä.
God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotta Lavén Stenman - 6 december 2015 23:13

Denna vecka har varit som alla andra... Eller? I Tisdags så var de dags för nästa familjemedlem att fylla år!! Nämligen Jag!!! Så nu är jag gammal? Eller nja, kanske inte. Trodde de skulle vara mycket jobbigare att fylla 28 ;-) Då det var så jobbigt ...

Av Charlotta Lavén Stenman - 11 november 2015 19:00

Jaha. Så var de dax med förkylning hos barnet. 3dje dagen nu. Han hostar och rosslar. Får medicin och sen är han som ett monster typ 1 timme. Sen så är han bara kinkig. Sover knappt då han hostar som bara den. Så just nu är mamman trött och lätt re...

Av Charlotta Lavén Stenman - 5 november 2015 12:50

Dags att förklara om knät nu kanske. För ca 3 månader sen så ramlade jag och slog i knät tydligen. För sen dess har jag haft svårt att gå. Jag har opererats och gjort MR men de hittar inget fel och detta är väldigt irriterande. Detta gör mig lite e...

Av Charlotta Lavén Stenman - 5 november 2015 00:38

Länge sen jag skrev nått här nu. Men nu så har jag laddat ner appen så nu finns de inga hinder kvar. Måste börja bli bättre på att blogga. Kan inte heller skylla på att tiden inte räcker till just nu. Varit hemma i snart 3 månader med skadat knä....

Av Charlotta Lavén Stenman - 31 januari 2011 11:24

Nu är det inte långt kvar tills min lill* ska titta ut. Tiden har gått så snabbt så jag har inte riktigt hunnit med i huvudet. Men det som är skönt är att typ allt är hemköpt till den iaf. Så nu är det bara att vänta på att den tänker titta ut till s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards