Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Stressig dag eller nått!

Av Charlotta Lavén Stenman - 26 april 2009 19:57

Vaknade klockan 9 när klockan ringde, måste ju ta antibiotikan med 12 timmars mellanrum. Funderade på att gå och lägga mig igen efter, men insåg att jag nog inte var så trött som jag trodde. Så jag klev upp.

Plockade ur sängkläderna och plockade lite hemma. Trodde jag skulle få komma in vid 11 tiden eftersom <3 brukar sluta tvätta då. Men inte idag, bara för att retas skulle jag tro ;-). Älskar honom iaf. Så vid 11.20 kom jag in och kunde börja slänga in kläderna i tvättmaskinen. Sen var de att gå upp och fixa lite i lägenheten och lyssna på musik och invänta på att få hänga upp kläderna och stoppa in överdragen till sängen och soffan. Så jag gick ner vid 12.15 och stoppade om i tvättmaskinen. Ringde pappa sen och hörde om han hade lust att åka med mig till coopen och handla jord och krukor. De kunde han tänka sig, så då vart de att invänta honom också. V ringde och hörde om jag ville följa med och ta en fika när hon kom hem, de kunde vi väll göra om pappa hade hunnit hämta mig och fixat. Han ringde vid 13.45 och sa att han var på väg. Vi åkte ner till byggen och handlade och pantade 2 soppsäckar med pantflaskor, sen var de hem och hänga upp de sista i torkskåpet, samtidigt som V ringde och sa att hon hade kommit hem. Så de vart lite små stressigt där att hinna de innan man skulle hämta tvätten vid 16 också. Men lyckades efter mycket prat, skratt och trevligt sällskap hämta upp tvätten innan tiden hade gått ut =). Då fick jag energi att plantera om och plantera nya blommor. Så nu så börjar äntligen balkongen se ut som om den faktiskt är tänkt att användas =). Sen vart de att lyssna på musik och bara softa. Sen kom nästa ryck att gå ner och handla, fy fan va tungt de var. Men behövligt, så har köpt diskhandskar =D. Så sen vart de diska av. 3 omgångar, borde lära mig att göra de oftare. Men nu är de äntligen gjort. Känner mig stolt över dagens bravader. Så nu ska jag bara kolla på tv och kanske ta ett glas saft =D.

God natt på er!


Puss och Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotta Lavén Stenman - 6 december 2015 23:13

Denna vecka har varit som alla andra... Eller? I Tisdags så var de dags för nästa familjemedlem att fylla år!! Nämligen Jag!!! Så nu är jag gammal? Eller nja, kanske inte. Trodde de skulle vara mycket jobbigare att fylla 28 ;-) Då det var så jobbigt ...

Av Charlotta Lavén Stenman - 29 november 2015 23:07

Har inte skrivit på ett tag nu igen. Men här hemma har sjukdomarna löst av sig. Som jag skrev i förra inlägget så hostade barnet så mycket att han då vägrade sova. Det blev totalt 4 nätter utan någon sömn vare sig på natten eller dagen. Så ni kan ju ...

Av Charlotta Lavén Stenman - 11 november 2015 19:00

Jaha. Så var de dax med förkylning hos barnet. 3dje dagen nu. Han hostar och rosslar. Får medicin och sen är han som ett monster typ 1 timme. Sen så är han bara kinkig. Sover knappt då han hostar som bara den. Så just nu är mamman trött och lätt re...

Av Charlotta Lavén Stenman - 5 november 2015 12:50

Dags att förklara om knät nu kanske. För ca 3 månader sen så ramlade jag och slog i knät tydligen. För sen dess har jag haft svårt att gå. Jag har opererats och gjort MR men de hittar inget fel och detta är väldigt irriterande. Detta gör mig lite e...

Av Charlotta Lavén Stenman - 5 november 2015 00:38

Länge sen jag skrev nått här nu. Men nu så har jag laddat ner appen så nu finns de inga hinder kvar. Måste börja bli bättre på att blogga. Kan inte heller skylla på att tiden inte räcker till just nu. Varit hemma i snart 3 månader med skadat knä....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards